Telefonisch contact

023 751 06 08 Bel nu

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag:
Zondag:
09:00 - 21:00 uur
09:00 - 18:00 uur
10:00 - 20:00 uur

Algemene Informatie

Persoonlijke gegevens

De reiziger en eventuele medereizigers zijn verplicht voor of uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst alle gegevens te verstrekken die van belang kunnen zijn voor het sluiten of uitvoeren van de reisovereenkomst. Deze bepaling betreft niet alleen een geestelijke of lichamelijke handicap, doch ook alle andere omstandigheden die voor de uitvoering van de reis voor de reiziger zelf of voor de groep van belang kunnen zijn. Indien de reiziger in deze informatieplicht tekortschiet en op de bestemming niet kan aantonen hier wel aan te hebben voldaan dan wel schriftelijke bescheiden dienaangaande niet kan tonen, kan door de reisorganisator bij de verdere uitvoering van de reisovereenkomst met die gegevens geen rekening worden gehouden en eventuele kosten voortvloeiende hieruit zijn immer voor rekening van de reiziger.

Omstandigheden

Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoontes, een andere cultuur en ander eten; anders dan men thuis in Nederland gewend is. Dat is een van de aantrekkelijke kanten van de vakantie, maar ook een aspect waar men bij de vakantieverwachting rekening mee moet houden. Als de reiziger zich gaat verdiepen in de cultuur van het land waar hij naar toe gaat, zal hij nog meer genieten van zijn vakantie.

Preferenties en essenties

Aan speciale wensen (preferenties) die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zal zo mogelijk worden voldaan. Of dat lukt is afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener zoals bijvoorbeeld de accommodatieverschaffer. Preferenties worden dan ook door ons nooit gegarandeerd en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Op medische grond kunnen afwijkingen van of toevoegingen aan de door ons aangeboden reis worden verlangd (medische essenties). Wij zullen een reële inspanning leveren teneinde hieraan gevolg te kunnen geven, tenzij dat in alle redelijkheid van ons niet kan worden verwacht. Medische essenties behoeven onze nadrukkelijke schriftelijke instemming en hiervoor worden kosten in rekening gebracht.

Indien er sprake is van een wijzigingsverzoek of toevoegingverzoek op andere dan medische gronden, dan behoeven ook deze onze nadrukkelijke schriftelijke instemming en worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Dergelijke wijzigingen / toevoegingen worden door ons alleen in behandeling genomen als dit een redelijke kans van slagen heeft.

Reisduur en reistijden

De reisduur wordt altijd in hele dagen aangegeven, ongeacht vertrek- en aankomsttijd, aangezien hier sprake is van een internationaal gebruik. Dit kan betekenen dat een reiziger die een achtdaagse reis heeft geboekt maar 6 dagen op de bestemming is. Voor vervoersonderdelen van de reis worden de vertrek- en aankomsttijden vermeld in de reisbescheiden, die in beginsel definitief zijn (de tijden doorgegeven bij boeking zijn altijd onder voorbehoud). Wij kunnen echter om gerechtvaardigde redenen en binnen redelijke grenzen van die tijden afwijken.

Vluchtschema's en -tijden

Corendon Vliegvakanties werkt samen met gerenommeerde chartermaatschappijen. In tegenstelling tot lijndienstvluchten kan de dienstregeling van chartervluchten wijzigen. De mogelijkheid om toestellen volgens beschikbaarheid en vereiste capaciteit in te zetten betekent een lagere vluchtprijs en voor u dus een ruimer vakantiebudget. De vluchttijden en routes van chartermaatschappijen worden, zoals tevens op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen, zelfs na ontvangst van de vliegtuigtickets of de reisdocumenten. Dit is één van de basiskenmerken van chartervluchten. Dergelijke wijzigingen kunnen geen prijsaanpassing of terugbetaling met zich meebrengen.

Het is mogelijk dat de terugvlucht tijdens uw verblijf wordt gewijzigd. Het is dan ook van belang dat de reiziger 24 uur voor vertrek zelf de vertrekinformatie in de accommodatie raadpleegt, dan wel contact opneemt met de lokale agent of reisleiding. Gebeurt dit niet en de reiziger mist daardoor de transfer naar de luchthaven en/of de terugvlucht dan is Corendon Vliegvakanties niet aansprakelijk.

Wijzigingen of vertragingen kunnen voorkomen. Corendon Vliegvakanties is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade zoals het missen van aansluitingen van onder andere openbaar vervoer, parkeerkosten en persoonlijke omstandigheden zoals schade in de werksfeer.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er naar een andere luchthaven wordt terug gevlogen dan vanwaar de heenvlucht is vertrokken. In dat geval zal er door de reisorganisator voor vervoer naar de oorspronkelijke luchthaven worden gezorgd. Maakt men hier geen gebruik van en gaat men op eigen gelegenheid naar de oorspronkelijke luchthaven, dan blijven alle hieraan verbonden kosten voor rekening van de reiziger.

Indien uw vlucht wordt uitgevoerd door een chartermaatschappij afkomstig uit uw vakantiebestemming, dan start het vluchtschema in het land van herkomst. Dit betekent veelal dat de vlucht uit Nederland laat vertrekt en de vlucht vanaf uw bestemming vroeg vertrekt. U kunt hierbij denken aan o.a. Corendon Airlines, Onur Air en Tunis Air.

Indien uw vluchttijd op 23:59 is vastgesteld, zal de vlucht in de meeste gevallen pas na middernacht vertrekken. Deze notatie wordt om technische redenen bij de meeste touroperators in Nederland zo gebruikt. Indien een tijd na middernacht wordt genoteerd zou er automatisch een extra nacht worden berekend, waar u niet of nauwelijks gebruik van maakt. Ter plaatse kunt u zelf besluiten een late check out (indien mogelijk) bij te boeken en dit met het hotel verder in orde maken. De aankomsttijd op de tickets is wel de juiste tijd.

Herbevestigen vluchten

U dient de vluchttijden daags voor vertrek van de heenreis nogmaals voor de zekerheid te controleren, bijvoorbeeld op Teletekst of internet.

Uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis dient u te controleren of het tijdstip nog klopt. Als u alleen een ticket heeft geboekt kunt u bellen naar 023 751 06 43 of kijken op www.corendon.com/mijn_reservering. Houdt uw boekingsnummer bij de hand.

Indien u een pakketreis heeft geboekt staat uw vertrekinformatie op het informatiebord in uw accommodatie. Indien dit niet het geval is dient u de lokale agent te bellen. Volgt u deze aanwijzingen niet juist op dan komen de hieruit voortvloeiende kosten voor uw rekening.

Reisbescheiden

Tickets worden in de regel ongeveer 15 dagen voor vertrek per e-mail verzonden. Bij last minute reserveringen of wanneer het definitieve vluchtschema nog niet bekend is, worden de tickets korter voor vertrek per e-mail verzonden.

U ontvangt van ons twee e-mails. De eerste e-mail bevat uw vliegtickets (3 per persoon) en de tweede e-mail bevat uw accommodatievouchers. Deze kunt u uitprinten en zijn voldoende om mee te reizen (zowel in zwart/wit als in kleur).

Online Inchecken

De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om online in te checken. Voor vluchten met andere luchtvaartmaatschappijen dan onderstaand verwijzen we u naar de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij voor de actuele informatie.

Voor het reserveren van een stoel rekenen de meeste luchtvaartmaatschappijen kosten. Deze kosten variëren tussen de € 4, - en € 20, - per persoon per enkele reis, afhankelijk van de stoelkeuze en de luchtvaartmaatschappij.

Corendon (Dutch) Airlines
Indien u vliegt met Corendon (Dutch) Airlines kunt u vanaf 6 weken voor vertrek een stoel reserveren en vanaf 48 uur tot 5 uur voor vertrek online inchecken en uw boardingpass uitprinten via de website www.fly.corendon.com.

Let op: Voor de meeste bestemmingen kunt u online een stoel reserveren. Online inchecken is alleen mogelijk voor vluchten vertrekkend vanaf Amsterdam, Antalya, Eindhoven, Groningen en Maastricht. Aan de andere luchthavens wordt nog gewerkt. Helaas is het op dit moment niet mogelijk om online in te checken voor de vluchten met een tussenlanding (VIA VLUCHTEN).

Transavia
Bij Transavia kunt u vanaf 24 uur voor vertrek online inchecken. Dit doet u met uw 7-cijferig boekingsnummer, waarvan u het eerste getal weglaat. Voor online inchecken bij Transavia klik hier.

KLM
Indien u een reis naar Curaçao heeft geboekt, ontvangt u enkele dagen ná boeking uw KLM boekingscodes. Met deze code kunt u online inchecken vanaf 30 uur voor vertrek.
Met de boekingscode kunt u direct een stoelnummer reserveren of wijzigen voor zowel uw heen- als terugvlucht. U kunt uw stoelnummer reserveren via www.klm.nl. U gaat naar "Mijn reis" en kiest voor "Met mijn boekingscode".

Indien het u niet lukt om een stoelnummer online te reserveren, betekent dit dat KLM de nog beschikbare zitplaatsen uitsluitend nog tijdens de online check-in (vanaf 30 uur voor vertrek) of daarna op de luchthaven vrijgeeft.

Voor vluchten met andere luchtvaartmaatschappijen verwijzen we u naar de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij voor de actuele informatie hieromtrent.

Bagage

Corendon Vliegvakanties vliegt met verschillende chartermaatschappijen. De luchtvaartmaatschappijen hanteren verschillende regels m.b.t. overbagage. U dient zich te allen tijde te wenden tot de maatschappij waarmee u vliegt, om u op de hoogte te laten brengen van deze regels. Corendon Vliegvakanties kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de hoogte van de kosten voor overbagage.

Let op; Vanaf 01 april 2014 gelden er nieuwe bagageregels. Bekijk deze regels www.corendon.nl/bagage

Reissom

Wij behouden ons het recht voor de reissom te wijzigen, indien wijzigingen in de vervoerskosten (bijvoorbeeld brandstoftoeslagen), verschuldigde heffingen en toepasselijke wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Bij extra ingezette vluchten kan het voorkomen dat een toeslag berekend moet worden. Verhogingen van de kosten zullen zonder opslag worden doorberekend.

Kinderprijzen

Kinderkorting is over het algemeen alleen van toepassing op één kind, bij verblijf in een 2 persoonskamer met een extra bed, tezamen met twee vol betalende gasten. De leeftijden waarop de kinderkorting en vaste kinderprijs van toepassing zijn, staan vermeld bij de verschillende hotels. Indien u een familiekamer of een quadkamer boekt is de kinderkorting reeds verwerkt in de kamerprijs. Baby's betalen alleen € 40,- administratiekosten, zij hebben geen bagagevrijdom en geen recht op een eigen zitplaats in het vliegtuig.

Op de Corendon (Dutch) Airlines en Transavia vluchten is het alleen toegestaan om inklapbare lichtgewicht paraplubuggy's (tot 7 kg) tot aan de gate mee te nemen. Alle overige buggy's en kinderwagens moet u bij de check-in balie als ruimbagage inchecken. Wij adviseren u een draagzak mee te nemen voor gebruik op de luchthaven. Als uw kinderwagen uit 2 delen bestaat, checkt u de kinderwagen in zijn geheel in. Alleen als één van de delen een opklikbaar (auto)kinderzitje van maximaal 7 kg is, mag u het (auto)kinderzitje meenemen tot aan de gate. U checkt dan alleen het onderstel in.

Hotelclassificatie

Wij streven naar een zo groot mogelijke objectieve weergave van de informatie in al onze publicaties. Wij gebruiken in al onze publicaties de hotelcategorie zoals deze is vastgesteld door het Ministerie van Toerisme dan wel de bevoegde gemeentelijke autoriteiten van uw bestemming. Wij als touroperator hebben geen enkele invloed op de toekenning van het aantal sterren. Wij willen u derhalve vragen bij uw verwachtingen van het hotel rekening te houden met de prijs-/kwaliteitsverhouding van de door u geboekte reis.

De accommodatie

1. Kwaliteit van de hotels
Wij streven naar een zo groot mogelijke objectieve weergave van de informatie in al onze publicaties. Wij gebruiken in al onze publicaties de hotelcategorie zoals deze is vastgesteld door het Ministerie van Toerisme van het betreffende land, dan wel de bevoegde gemeentelijke of lokale autoriteiten. Wij als touroperator hebben geen enkele invloed op de toekenning van het aantal sterren. Wij willen u derhalve vragen bij uw verwachtingen van het hotel rekening te houden met de prijs-/kwaliteitsverhouding van de door u geboekte reis.

2. Opening en sluiting hotel
De data van opening en sluiting van een hotel worden ca. één jaar van te voren bepaald. Helaas komt het wel eens voor dat de accommodatieverschaffer vanwege een te lage bezetting van de accommodatie deze openings- en sluitingsdata wijzigt. Als dit het geval is bieden wij u, zodra deze wijziging bij ons bekend is geworden, een gelijkwaardig alternatief aan.

3. Aankomst en vertrek
Er zijn een aantal internationaal geldende regels. Over het algemeen worden de kamers tussen 14:00 en 16:00 op de dag van aankomst beschikbaar gesteld. In het hoogseizoen kan dit in uitzonderlijke gevallen iets uitlopen. Op de laatste dag dient u de kamer tussen 10:00 en 12:00 te verlaten en dient er uitgecheckt te worden. Op dit tijdstip vervalt tevens het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Een accommodatiehouder is vrij om een bijdrage te vragen voor het gebruik van de faciliteiten en de verzorging nadat u bent uitgecheckt. Dit is onafhankelijk van de vertrektijd van de vlucht. Op de laatste dag kunt u na het uitchecken de bagage in de meeste gevallen kwijt in een daarvoor aangewezen ruimte of bij de receptie.

4. Hotelverzorging
- LG Logies. Alleen de overnachting is inbegrepen.
- LO Logies en ontbijt. Het ontbijt is meestal in buffetvorm. Het is mogelijk dat voor bepaalde extra’s zoals eieren en vers geperste vruchtensappen bijbetaald moet worden.
- HP Half Pension bestaat uit logies, ontbijt en diner.
- VP Volpension bestaat uit logies, ontbijt, lunch en diner. De lunch is meestal in buffetvorm en bestaat ook uit verschillende warme en koude gerechten.
- VP+ Volpension Plus bestaat uit logies, ontbijt, lunch en diner. De lunch is meestal in buffetvorm en bestaat ook uit verschillende warme en koude gerechten, inclusief een of meerdere drankjes tijdens de lunch en het diner. Het aanbod en de hoeveelheid wordt bepaald door het hotel.
- AI All inclusive bestaat uit logies, ontbijt, lunch, diner en drankjes. Dit komt neer op de volpension verzorging, uitgebreid met snacks, tussendoortjes, thee met koekjes en de niet-alcoholische en lokale alcoholische drankjes gedurende de dag. Het all inclusive concept verschilt per hotel. Ook de tijden waartussen de drankjes en maaltijden zijn inbegrepen kan per hotel verschillen. Het kan voorkomen dat voor bepaalde bars (strandbar, discobar etc.) wel voor de drankjes betaald moet worden, ook tijdens de all inclusive uren. Ook de minibar kan in all inclusive hotels tegen betaling zijn. All inclusive betekent niet dat alles in de geboekte accommodatie gratis is. Let u goed op welke service tot het all inclusive pakket van uw geboekte verblijf behoort, zodat u tijdens het uitchecken niet verrast wordt met een rekening. Voor een up to date beschrijving verwijzen wij u naar onze website en uw accommodatiebeschrijving.
- Ultra AI, AI Plus, High Class AI, AI Extra, Max AI. Ultra all inclusive, all inclusive plus, high class all inclusive, all inclusive en maximum all inclusive extra zijn nog uitgebreider dan all inclusive. Hierbij kunnen b.v. ook internationale drankjes, snacks, tussendoortjes, à la carte restaurants, ijs en massages inbegrepen zijn. Wat er wel en niet is inbegrepen verschilt echter per hotel. Voor een up to date beschrijving verwijzen wij u naar onze website en uw accommodatiebeschrijving.

Kamertypes
1. Standaardkamers
2 pk: Tweepersoonskamer, met 2 bedden of 1 groot bed.
1 pk: Eenpersoonskamer, de 1pk kan soms van een minder gunstige kwaliteit zijn of minder gunstig gelegen dan een 2 pk in hetzelfde gebouw en dit ondanks de gevraagde toeslag.
2 pk+bed: Tweepersoonskamer + extra bed, indien men met zijn drieën op een kamer verblijft wordt er verbleven in een standaard 2 pk met een extra bijgeplaatst bed. Dit extra bed kan een slaapbank, opklap- of logeerbed zijn. Het kan gebeuren dat de loopruimte in de kamer door het extra bed verkleind wordt.

Baby’s: indien u met een baby reist proberen wij een baby bedje voor u te reserveren. Wij geven dit op als preferentie. Het aantal bedjes is echter beperkt, waardoor wij een en ander niet 100% kunnen garanderen. In een dergelijk geval zal de baby bij de ouders in bed moeten slapen. Ook kan het zijn dat de ruimte te beperkt is om een babybed bij te plaatsen.
Houd er rekening mee dat kinderbedjes tegen betaling kunnen zijn. Kosten voor het kinderbedje dienen altijd ter plaatse aan de accommodatieverschaffer te worden betaald.

2.Voordeelkamers
Deze kamers/appartementen zijn over het algemeen gelijk aan de overige kamers/appartementen, echter de ligging, inrichting en grootte kan afwijken. Tevens kunnen de kamers zonder balkon/terras of gelegen zijn in het annex gebouw. LET OP: er is een beperkte voorraad van deze kamers beschikbaar. Boek dus op tijd om gebruik te maken te kunnen maken van de aantrekkelijke prijzen.

3. Quadkamers
Een quad-room of quad kamer is een standaard 2-persoonskamer bestaande uit één ruimte waarop twee extra bedden zijn geplaatst. De bedden vanaf het derde bed kunnen opklapbedden, slaapbanken, bedbanken, logeerbedden, stapelbedden of bijzetbedden zijn. Het kan gebeuren dat de loopruimte in de kamer door extra bedden verkleind wordt.

4. Familiekamers
Deze kan bestaan uit 2 aparte kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, één grote ruimte of uit een duplexkamer. De bedden vanaf het derde bed kunnen opklapbedden, slaapbanken, bedbanken, logeerbedden, stapelbedden of bijzetbedden zijn.
Fam 2+1 Familiekamer geschikt voor het verblijf van twee volwassenen en een kind tot 12 jaar.
Fam 2+2/pen 2+2 Familiekamer / penthouse geschikt voor het verblijf van twee volwassenen en twee kinderen tot 12 jaar.
Fam 2+3/pen 2+3 Familiekamer / penthouse geschikt voor het verblijf van twee volwassenen en drie kinderen tot 12 jaar.
Fam 3+0 Familiekamer geschikt voor het verblijf van drie volwassenen.
Fam 3+1 Familiekamer geschikt voor het verblijf van drie volwassenen en een kind tot 12 jaar.
Fam 3+2/pen 3+2 Familiekamer/ penthouse geschikt voor het verblijf van drie volwassenen en twee kinderen tot 12 jaar.
Fam 4+0/pen 4+0 Familiekamer/ penthouse geschikt voor het verblijf van vier volwassenen.
Fam 4+1/pen 4+1 Familiekamer/ penthouse geschikt voor het verblijf van vier volwassenen en een kind tot 12 jaar.

5. Suites
Suit 4+1: Suitekamer geschikt voor het verblijf van maximaal vier volwassenen en een kind tot 12 jaar.
Suit 6+1: Suitekamer geschikt voor het verblijf van maximaal zes volwassenen en een kind tot 12 jaar.
Jun.suite: Junior suite met apart woon- en slaapgedeelte.

6. Appartementen
De inrichting en inhoud van de keuken van het appartement kan anders zijn dan wat men in Nederland gewend is. De meeste keukens beschikken over een of twee kookplaten. Keukengerei is veelal beperkt en bepaalde gebruiksvoorwerpen zoals een kaasschaaf of koffiezet apparaat zijn niet aanwezig. Bij sommige appartementen wordt bij aankomst een borg verlangd.

Een Studio bestaat uit een woon/slaapgedeelte met kitchenette en aparte badkamer.
Een twee kamer appartement bestaat uit een woon/slaapkamer (veelal met bedbanken), een slaapkamer, open keuken of kitchenette en een badkamer. Een drie kamer appartement heeft nog een extra slaapkamer.

Eventuele zeezichtkamer: Indien u een kamer met zeezicht boekt, houdt dit niet altijd in dat uw kamer over frontaal zeezicht beschikt. Ook kamers met een gedeeltelijk zeezicht of zijzeezicht zijn kamers met zeezicht.

Baby’s: indien u met een baby reist proberen wij een baby bedje voor u te reserveren. Wij geven dit op als preferentie. Het aantal bedjes is echter beperkt, waardoor wij een en ander niet 100% kunnen garanderen. In een dergelijk geval zal de baby bij de ouders in bed moeten slapen. Ook kan het zijn dat de ruimte te beperkt is om een babybed bij te plaatsen.
Houd er rekening mee dat kinderbedjes tegen betaling kunnen zijn. Kosten voor het kinderbedje dienen altijd ter plaatse aan de accommodatieverschaffer te worden betaald.

Eten en drinken / All inclusive

De All Inclusive formule verschilt per accommodatie, er is geen eenduidige internationale regeling: wat precies is inbegrepen kunt u lezen op onze website bij de betreffende accommodatiebeschrijving. Deze beschrijving wordt accuraat opgesteld en bijgehouden, waarbij wij echter afhankelijk zijn, voor wat betreft de uitvoering, van de accommodatieverschaffer. Van eventuele tussentijdse wijzigingen zullen wij de reiziger op de hoogte stellen, voor zover wij door de accommodatiehouder op de hoogte worden gesteld.

In de regel wordt het ontbijt, lunch en diner in open buffetvorm geserveerd. Afhankelijk van het aantal gasten kan het hotel er voor kiezen om gebruik te maken van plate service. Sommige hotels bieden de mogelijkheid aan om a la carte te eten. De opening van de a la carte restaurants is vaak afhankelijk van de bezetting in het hotel en, bij buiten locaties, afhankelijk van het weer. De geserveerde maaltijden kunnen gelijk zijn aan de maaktijden die bij het buffet aangeboden, met dat verschil dat u aan tafel bediend wordt. Een hotel kan er voor kiezen diverse keuken te serveren in een ruimte. Dranken in het a la carte restaurant kunnen tegen betaling zijn. Het dineren in een a la carte restaurant is met reservering en op basis van beschikbaarheid.

De All Inclusive formule is van toepassing op de door het hotel vastgestelde tijden en locaties. Het kan voorkomen dat niet elke bar en elk restaurant binnen de formule valt. Alles geconsumeerd buiten de All Inclusive tijden/formule is steeds tegen betaling.

Het kan zijn dat u niet tevreden bent over de smaak of de keuze van de maaltijden. Smaak en beleving van maaltijden zijn subjectief. Corendon Vliegvakanties kan hier dan ook geen oordeel over geven. Eventuele klachten over de smaak en/of de keuze zullen niet in behandeling worden genomen.

Het is in de accommodaties niet toegestaan om etenswaren en drank van buitenaf het hotel mee in te nemen. Dit is een internationale regel die ook in Nederland geldt. In voorkomende gevallen is het hotel gerechtigd kosten hiervoor aan de reiziger in rekening te brengen als ware de etenswaren en drank in het hotel aangeschaft.

Hotelfaciliteiten

1. Airconditioning
In sommige hotels en appartementen wordt de airconditioning centraal geregeld. Uit milieuoverwegingen wordt de airconditioning over het algemeen alleen in de heetste maanden van het jaar in werking gesteld op de tijden dat de gasten zich over het algemeen op hun kamer bevinden. Men houdt hierbij rekening met de temperatuur en de hoge energiekosten, wij hebben hier geen enkele invloed op. In sommige gevallen heeft de directie een ander idee dan de gasten over wanneer het te warm is. Soms is er een toeslag verschuldigd voor het gebruik van de airconditioning, die ter plaatse betaald dient te worden. Een airconditioning is ook niet altijd geruisloos en kan condenswater lekken Bij appartementen en in familiekamers is de airconditioning veelal geplaatst in het slaapgedeelte. Indien niet anders vermeld in de beschrijving, werkt de airconditioning op vastgestelde tijden.

2. Internet
Steeds meer hotels bieden (gratis) internetfaciliteiten aan. Het kan voorkomen dat het internet om wat voor een reden dan ook niet beschikbaar is. De kwaliteit en de snelheid van de internetverbindingen kan laag en daardoor beperkt zijn. Internetcafés -en corners zijn veelal voorzien van oudere computers en zijn niet altijd even betrouwbaar. Men dient hier rekening mee te houden en hier zijn geen rechten aan te ontlenen.

3. Water en elektriciteit
In de landen rond de Middellandse Zee is water, zeker in de zomermaanden, schaars. Door de grote stroom toeristen moet er zuinig met het water omgesprongen worden. Vanwege de schaarste van het water zijn sommige baden in de accommodaties niet voorzien van een badstop. Leidingwater is geen drinkwater en zwembadwater kan zout zijn. Voor het warme water wordt in sommige landen gebruik gemaakt van de elektriciteit van zonnecollectoren. Een zeer milieuvriendelijke vorm van energie. Zolang de zon schijnt wordt het water voldoende verwarmd. Bij minder goed weer kan de warmwatervoorziening in het gedrang komen. De continuïteit van de levering van water en stroom is in Mediterrane landen niet van het niveau dat wij in Nederland gewend zijn. Er treden daar vaker storingen op. De oorzaak hiervan ligt veelal bij de autoriteiten. Voor eventuele kosten en ongemakken hieruit voortvloeiend aanvaarden noch de accommodatieverschaffer noch Corendon Vliegvakanties aansprakelijkheid.

4. TV ontvangst
Veel accommodaties bieden op de kamer een tv aan met satelliet ontvangst. De kwaliteit en het aanbod van zenders kan nogal verschillen. In sommige gevallen zijn er Nederlands(talig)e zenders te ontvangen. De keuze van het aanbod wordt bepaald door de accommodatieverschaffer. Wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor de kwaliteit en/of het zenderaanbod. Sommige hotels bieden zenders tegen betaling aan die ter plaatse afgerekend moeten worden. In sommige 2* en 3* hotels en appartementen is geen tv op de kamer aanwezig. In enkele gevallen kan men dan een tv huren.

5. Animatie en faciliteiten
Bij elk van de accommodaties staan de faciliteiten beschreven. Het kan voorkomen dat in het voor- en/of naseizoen bepaalde faciliteiten niet of beperkt beschikbaar zijn. Het een en ander is afhankelijk van onder andere het weer en de bezetting in de accommodatie. Ook kan het gebeuren dat bepaalde faciliteiten voor kortere of langere tijd gesloten zijn vanwege een defect. Het animatieteam is veelal samengesteld uit mensen uit diverse landen. Zij spreken over het algemeen geen Nederlands.

Faciliteiten aangeboden door derden vallen niet onder de verantwoordelijkheid van Corendon Vliegvakanties of het hotel. U kunt hierbij denken aan winkeltjes, watersporten of het wellness center. In de meeste gevallen worden deze gepacht door externe partijen. Ook kunnen zij zonder aankondiging vooraf besluiten het aanbod van hun diensten te staken in uw hotel.

6. Wisseling beddengoed
Afhankelijk van de geboekte accommodatie wordt het beddengoed 1 tot 2 keer per week verschoond. Indien het beddengoed maar één keer per week verschoond wordt, gebeurt dit aan het einde van een week. Als u dus één week in uw accommodatie verblijft wordt het beddengoed gedurende de week niet verschoond. In de 2* en 3* hotels en in de appartementen wordt over het algemeen 1 keer per week het beddengoed verschoond.

7. Schoonmaak
Bij hotels wordt er over het algemeen dagelijks schoongemaakt. Echter in de 2* en 3* hotels kan de frequentie lager liggen. Bij appartementen wordt er over het algemeen 2 maal in de week schoongemaakt. De normen op het gebied van schoonmaak kunnen in het buitenland anders zijn dan u gewend bent in Nederland. Verwacht geen grote schoonmaak tijdens uw verblijf. Problemen met betrekking tot de schoonmaak en het verschonen van het linnengoed dient u tijdens uw verblijf kenbaar te maken. Wij kunnen hier bij terugkomst uiteraard niets meer aan doen.

Mogelijke Overlast
1. Ongedierte

In een Mediterraan land komen andere insecten en dieren voor dan wij in Nederland gewend zijn. Door het warme klimaat gedijen bepaalde insecten goed. Dieren als kakkerlakken, spinnen, mieren en zandvlooien zijn geen teken van onvoldoende hygiëne, maar zijn inheemse diersoorten. Zorg er voor dat er geen etensresten open en bloot in de kamer liggen. Dit trekt ongedierte aan. Indien u last heeft van ongedierte kunt u contact opnemen met de accommodatieverschaffer of een busje verdelgingsmiddel kopen.

2. Reparaties
Veelal worden technische installaties als bijvoorbeeld airconditioning, liften en pompinstallaties geïmporteerd. Bij een defect zijn reserveonderdelen niet altijd voorhanden. Een reparatie kan soms langer op zich laten wachten dan verwacht. Dit soort omstandigheden is voor geen enkele touroperator vooraf in te calculeren. Wij vragen om uw begrip. Voor schade die voortvloeit uit dergelijke storingen kan Corendon Vliegvakanties niet aansprakelijk gesteld worden.

3. Overlast
Zowel accommodatieverschaffers als Corendon Vliegvakanties houden zich het recht voor om gasten die ernstige overlast veroorzaken, na waarschuwing, de toegang tot de accommodatie te ontzeggen of uit te sluiten van verdere deelname aan de reis. De gasten die voor overlast zorgen hebben geen recht op restitutie van (een deel van) de reissom. Voor wangedrag van andere gasten en overlast die andere gasten veroorzaken kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

4. Geluidsoverlast
De geluidsnormen in het buitenland wijken af van de Nederlandse normen, zo wordt er minder nauw gekeken naar decibellen. Ook de levensstijl van de bevolking van uw vakantiebestemming wijkt af, hetgeen uw bestemming kleur geeft. Men leeft voornamelijk buiten en tot in de late uurtjes, waardoor absolute stilte na middernacht zelden voorkomt. Indien u hier gevoelig voor bent raden wij u aan een accommodatie uit te kiezen zonder discotheek, poolbar of uitgebreide animatie. Ook de ligging kan van invloed zijn op de geluidsoverlast. Een centraal gelegen hotel heeft over het algemeen meer last van verkeer en horecagelegenheden in de buurt. Indien de geluidsoverlast door een bron buiten het hotel wordt veroorzaakt, kan noch het hotel, noch Corendon Vliegvakanties hier iets aan doen, hoe vervelend ook. Ook aan luidruchtig gedrag van medegasten kunnen wij als uw touroperator weinig veranderen.

5. Bouwactiviteiten
Bouwactiviteiten worden veelal ontplooid door plaatselijke overheden, andere accommodatieverschaffers of bouwbedrijven. Met deze initiatiefnemers heeft Corendon Vliegvakanties geen contact en ook geen contracten, zodat wij op de bouwactiviteiten geen enkele invloed uit kunnen oefenen. Het kan dus voorkomen dat u ter plaatse enige bouwoverlast van derden kunt ondervinden. Met name in het voorseizoen en naseizoen kan het voorkomen dat er in en rondom het hotel bouwwerkzaamheden plaatsvinden. Voor eventuele kosten en ongemakken hieruit voortvloeiend aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Grensdocumenten

Voor Turkije: Voor reizen naar Turkije dient u in het bezit te zijn van een Nederlands paspoort met minimaal één lege visumpagina of een nationale identiteitskaart. Beide dienen minstens nog 6 maanden geldig te zijn bij binnenkomst in Turkije.

Voor Turkije heeft u tevens een visum nodig. U dient het visum (een E-visum) voor vertrek aan te schaffen.

Corendon Vliegvakanties biedt u nu de mogelijkheid om uw visum makkelijk en veilig aan te schaffen via een betrouwbare partner in Nederland. Deze website is niet alleen in het Nederlands, maar biedt u ook meerdere betalingsmogelijkheden aan zoals bijvoorbeeld Ideal, Paypal en Mister Cash. De kosten van dit visum bedragen € 25,95 en u kunt dit visum aanvragen via www.visa4turkey.nl/corendon.

U kunt natuurlijk ook rechtstreeks op de Engelstalige site van het Turkse Ministerie van Toerisme de visums aanvragen. Houdt u er rekening mee dat u daar alleen met een credit card kunt betalen. De kosten van dit visum bedragen $ 20,- en u kunt hiervoor terecht op: www.evisa.gov.tr/en/.

Wanneer u uw visum heeft aangevraagd, wordt dit per e-mail naar u toegezonden. Het visum dient u uit te printen en mee te nemen naar Turkije. Let er voor beide websites op dat de naam wordt gebruikt, zoals die in het paspoort staat en dat de overige gegevens ook correct zijn. Wijzigingen zijn achteraf niet meer mogelijk.

Tot 1 november 2014 kunt u het visum nog aanschaffen bij aankomst op de luchthaven in Turkije, deze kosten bedragen € 25,- per visum. Houdt u rekening met lange wachtrijen aangezien er maar enkele verkooppunten beschikbaar zijn.

Voor Griekenland: U dient in het bezit te zijn van Nederlands (of Belgisch) paspoort of Europese ID kaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Voor Bulgarije:

Reizigers dienen in het bezit te zijn van een geldig Nederlands (en/of Nederlandse identiteitskaart) of Belgisch paspoort dat nog tot na het verblijf geldig is.

Reizigers met een andere nationaliteit dan de Nederlandse of Belgische dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade of consulaat.

Voor Egypte: Bij reizen naar Egypte dient het Nederlandse paspoort nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij terugkomst. Het Belgische paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij terugkomst. U heeft een visum nodig dat u bij aankomst in Egypte kunt aanschaffen bij de reisleiding. De visumkosten en lokale heffingen bedragen €27,50 p.p. Indien u het visum niet aanschaft bij de reisleiding, dient u wel de lokale heffingen à €7,50 p.p. te voldoen aan te reisleiding.

Belgische paspoorthouders dienen ook nog twee extra pasfoto's mee te nemen.

Voor Tunesië: U dient in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort die bij terugkomst in Nederland nog geldig is. Indien er een volledig verzorgde pakketreis via Corendon geboekt is volstaat een geldige identiteitskaart met pasfoto, echter een paspoort wordt aanbevolen.

Voor Noord Cyprus: U dient in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort of Europese ID kaart die bij terugkomst in Nederland nog 3 maanden geldig is. U krijgt een visum bij aankomst die 3 maanden geldig is. Hiervoor hoeft u niet te betalen.

Voor Spanje/Mallorca/Gran Canaria/Tenerife/Lanzarote/Fuerteventura: Reizigers dienen in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort (en of Nederlandse identiteitskaart) dat nog tot na het verblijf geldig is. Reizigers met een andere nationaliteit dan de Nederlandse dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade of consulaat. Er is geen visumplicht.

Voor Portugal: Reizigers dienen in het bezit te zijn van een geldig Nederlands (en of Nederlandse identiteitskaart) dat nog tot na het verblijf geldig is. Er is geen visumplicht. Reizigers met een andere nationaliteit dan de Nederlandse dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade of consulaat.

Voor Macedonië: U dient in het bezit te zijn van een geldig Nederlands (of Belgisch) paspoort of een identiteitskaart.

Voor Israël: U dient in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort dat na thuiskomst nog 6 maanden geldig is. Er moet minimaal 1 lege pagina zijn voor stempels/visa.

Voor Marokko: Bij een verblijf van maximaal 3 maanden dient u in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort dat na thuiskomst nog geldig is.

Voor Gambia: Reizigers dienen in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort dat nog tot na het verblijf ten minste nog 6 maanden geldig is. Er is geen visumplicht. Reizigers met een andere nationaliteit dan de Nederlandse dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade of consulaat.

Voor Curaçao: U dient in het bezit de zijn van een geldig Nederlands (of Belgisch) paspoort dat tot na thuiskomst geldig is. Bij binnenkomst dient u een volledig ingevulde en ondertekende ED-kaart (een immigratiekaart) te overhandigen. Deze ontvangt u in het vliegtuig.

Voor Jordanië: U dient in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort dat na thuiskomst nog minstens 6 maanden geldig is.

Heeft u een andere nationaliteit dan de Nederlandse of de Belgische of beschikt u over een Nederlands vreemdelingenpaspoort of een Nederlands vluchtelingenpaspoort, neemt u dan contact op met het consulaat of de ambassade van het betreffende land!

Voor overige nationaliteiten en voor de meest actuele informatie over visum en reisdocumenten raadpleeg altijd www.visumdienst.nl of www.visumdienst.be


Overige Informatie

1. Bagage tijdens de transfer
Een ieder is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor zijn of haar bagage en dat deze bagage ook daadwerkelijk meekomt met de transferbus. Vaak wordt u geholpen door transferbegeleiders of medewerkers van uw accommodatie. U dient uzelf er van te overtuigen dat de bagage niet vergeten wordt of zoek raakt bij deze hulp.

2. Transfer begleiding
Tijdens uw transfer (in Turkije) wordt u begeleid door een transferbegeleider. Dit is geen reisleider en zij zijn slechts verantwoordelijk voor het meekomen van de passagiers.

3. Diensten van derden
Diensten van derden zijn diensten waarvoor Corendon Vliegvakanties niet aansprakelijk gesteld kan worden. Onder dergelijke diensten vallen onder andere ter plaatse ingekochte excursies en aangekochte goederen. Ook de prijsvorming van de extra services in de accommodaties valt hieronder. De aansprakelijkheid hiervoor ligt bij resp. de excursieaanbieder, winkelier en de accommodatieverschaffer.

4. Excursies
Bij de reisleider kunt u diverse excursies boeken. De excursies worden aangeboden en uitgevoerd door de lokale agent en vormen geen onderdeel van uw reisovereenkomst met Corendon Vliegvakanties, zelfs indien deze worden geboekt via onze reisleiding. Deelname geschiedt altijd voor eigen rekening en risico van de deelnemer. Klachten omtrent excursies worden dan ook door ons in Nederland niet in behandeling genomen en dienen ter plaatse te worden afgehandeld.

5. Vaccinaties
In principe zijn er geen verplichte vaccinaties voor onze bestemmingen, maar bepaalde vaccinaties worden wel geadviseerd. Voor actuele informatie kunt u terecht bij uw huisarts of de lokale GG&GD. De reiziger zal zelf bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie inwinnen en tevens tijdig voor vertrek nagaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd. Het is aan te bevelen medicijnen tegen maag- en darmklachten mee te nemen.

6. Zwanger

Bij Corendon Airlines mag een zwangere vrouw tot 28 weken vliegen zonder verklaring. Vanaf 28 tot 36 weken (bij een meerling tot 32 weken) dient men in het bezit te zijn van een doktersverklaring. Deze verklaring dient opgesteld te worden door de behandelend arts of gynaecoloog van de passagier. Een verklaring van de verloskundige volstaat niet. De verklaring mag niet ouder zijn dan 1 maand, terug te rekenen vanaf de datum van terugreis. De verklaring is opgesteld in het Engels, bevestigd de goede gezondheid van de passagier en de vermoedelijke datum van bevalling.

De gezagvoerder van de vlucht kan en mag om een nieuwe doktersverklaring vragen en mag bij twijfel de passagier weigeren.

Bij Corendon Dutch Airlines zijn er een aantal extra regels die in de verklaring moeten staan: Aanstaande moeders die 30 doch niet langer dan 36 weken zwanger zijn, dienen in ieder geval te beschikken over een medische verklaring die niet ouder is dan zes dagen, terug te rekenen vanaf de datum van de vlucht. In de genoemde medische verklaring dient onder andere de vermoedelijke datum van bevalling te zijn opgenomen, alsmede een bevestiging dat de passagier in goede gezondheid verkeert en mag vliegen.

Zwangere vrouwen worden vanaf de 36ste week van hun zwangerschap mogen niet meer vliegen. Alle retourvluchten dienen dan ook voor de 35ste zwangerschapsweek te zijn gemaakt. Voor vrouwen die in verwachting zijn van een meerling geldt dat zij vanaf de 34ste week niet meer mogen vliegen.

Bij Transavia.com kunt u tot 36 weken vliegen zonder een medische verklaring, indien er geen complicaties zijn. Bij complicaties mag u vliegen tot 34 weken en heeft u een medische verklaring nodig.

Overige maatschappijen
Voor actuele informatie en voorwaarden van overige maatschappijen verwijzen wij u naar de website van de desbetreffende maatschappij.

Tip:
Maakt meerdere kopieën van uw doktersverklaring.

7. Medicijnen en medische hulpmiddelen
Draagt u zorg voor voldoende medicijnen voor de gehele vakantie en zorgt u ervoor dat u een kopie van uw recept bij u heeft, zodat u, bij eventueel verlies of diefstal nieuwe medicijnen kunt kopen en bij onderzoek door een douanebeambte kunt aantonen dat het om medicijnen gaat. Wij raden u aan om uw medicijnen en eventuele medische hulpmiddelen als protheses of orthopedische schoenen niet in uw koffer te pakken, maar in uw handbagage te stoppen. Dit in verband met eventueel onverhoopt bagageverlies.

8. Informatiebord
In alle accommodaties vindt u een informatiebord van Corendon Vliegvakanties. Op het informatiebord vindt u het telefoonnummer van ons lokale kantoor en een telefoonnummer waarop de reisleiding bereikbaar is. Ook vindt u op het informatiebord de transfer en vluchttijden van uw terugvlucht.

9. Reisleiding
Op al onze bestemmingen is vakkundige reisleiding aanwezig die u behulpzaam zal zijn bij vragen en problemen. Naast algemene informatie kunt u ook bij de reisleiding terecht voor informatie over excursies en het huren van een auto.

10. Reisleiding - bereikbaarheid
De reisleiding komt u, over het algemeen, minimaal 1 x in de week opzoeken in uw accommodatie. Wie uw reisleider is en de tijden waarop de reisleiding aanwezig is in uw accommodatie kunt u terugvinden op de informatieborden in uw accommodatie. Op dit informatiebord vindt u ook het telefoonnummer waarop uw reisleider te bereiken is in geval van nood. Indien u de reisleider om wat voor reden ook misloopt of niet aantreft in uw accommodatie, dient u deze te allen tijde in geval van nood of bij problemen te bellen. Indien de reisleiding (tijdelijk) niet bereikbaar is dient u contact op te nemen met het hoofdkantoor van onze agent in uw regio. Het telefoonnummer is terug te vinden op het informatiebord en op uw reisbescheiden. De reisleiding zal u bij problemen altijd proberen te assisteren. Indien er zich grote problemen voordoen, wordt onze lokale agent ingeschakeld. Onze reisleiders hebben de zorg over vele gasten. Het kan dus voorkomen dat de reisleiding u niet altijd kan begeleiden bij bijvoorbeeld een aangifte bij de politie of een ziekenhuis/doktersbezoek.

11. Vakantieadres
Het is verstandig om bij één van de thuisblijvers een vakantieadres achter te laten of het telefoonnummer van uw boekingskantoor. Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers!

Ontevreden of Klachten

Wij doen ons uiterste best om de reis naar behoren uit te voeren. Mocht er onverhoopt een klacht of een probleem zijn, dient u deze direct bij de reisleiding te melden. Indien deze om wat voor reden ook niet aanwezig of bereikbaar is, dient u contact op te nemen met de lokale agent of Corendon Vliegvakanties in Nederland.

U stelt ons hiermede in de gelegenheid de klacht op te lossen en uw vakantie te veraangenamen. Als u na thuiskomst pas melding maakt van uw klacht, kunnen wij helaas niets meer voor u doen.

Mocht de klacht niet of niet naar tevredenheid opgelost worden naar uw idee, dient u de reisleiding om een klachtformulier te vragen en deze gezamenlijk in te vullen. Een kopie daarvan dient u na afloop van de reis binnen 1 maand vergezeld van een gemotiveerde klachtbrief naar Corendon Vliegvakanties (clientenservice@corendon.nl) te sturen of bij uw boekingskantoor in te leveren.

Houd u er rekening mee dat indien klachten niet op de bestemming zijn gemeld en er geen klachtenformulier is opgesteld, deze niet in behandeling worden genomen.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar artikel 19 van de ANVR Reisvoorwaarden.

Totstandkomen van de reisovereenkomst

Indien de reisovereenkomst met ons middels een online boeking tot stand wordt gebracht, komt deze tot stand op het moment dat men tot definitieve boeking overgaat en de boekingsvoorwaarden heeft aanvaard. De boeking zal zo spoedig mogelijk via een e-mail bevestigd worden. U dient zelf te controleren of u de bevestiging daadwerkelijk heeft ontvangen en bent zelf verantwoordelijk voor het opgeven van de juiste (elektronische) adresgegevens. Corendon Vliegvakanties kan hier geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Informatie op de website en beperking garanties

Onze gidsen en onze website zijn met grote zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er onverhoopt onjuistheden staan vermeld. Het kan hierbij gaan om eventuele druk- en/of typefouten of eventuele veranderingen die door de plaatselijke productverschaffer zijn gerealiseerd na het ter perse gaan van onze gidsen of na het publiceren van de informatie op onze website. Wij wijzen u erop dat bij de samenstelling van onze gidsen en de website gebruik is gemaakt van sfeerbeelden, die veelal aangeleverd zijn door de accommodatieverschaffers. Het kan dus voorkomen dat de foto's niet geheel overeenkomen met de werkelijkheid. De teksten in onze gidsen en op onze website zijn onder voorbehoud.

De op deze website opgenomen gegevens bevatten algemene informatie en specifieke informatie met betrekking tot de door ons aangeboden producten en maken conform de ANVR Reisvoorwaarden mede deel uit van de reisovereenkomst, echter terzake gelden de navolgende bepalingen.

Als in onze algemene voorwaarden wordt gesproken van een publicatie, wordt daar tevens onder begrepen de website. Deze wordt regelmatig herzien en voorzien van accurate informatie en accommodatiebeschrijvingen, zodanig dat de inhoud van de reisovereenkomst mede bepaald wordt door de meest recente herziening van onze website.

Indien faciliteiten bij een bepaalde accommodatie zijn beschreven, wordt door ons echter niet gegarandeerd dat al deze faciliteiten te allen tijde geopend of beschikbaar zijn (mede omdat de uitvoering afhankelijk is van het seizoen, de accommodatieverschaffer en/of de bezettingsgraad), tenzij hiervan een schriftelijke garantie van ons is bedongen en verkregen.

Wij behouden ons uitdrukkelijk het recht voor om zonder voorafgaande berichtgeving wijzigingen aan te brengen op onze website en daarmee telkenmale het aanbod van onze producten te wijzigen.

Mijn boeking betalen

Bij vertrek buiten 6 weken volstaat de aanbetaling van 30% plus de premie van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering. Het restant, inclusief de premie van een eventuele reisverzekering dient uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan te zijn. Indien u binnen 6 weken vertrekt dient de volledige reissom direct overgemaakt te worden. Bij niet tijdig betalen vervalt het recht om aanspraak te kunnen maken op de annuleringsverzekering, de premie dient echter wel alsnog voldaan te worden.

U kunt betalen via de volgende link waarbij u verschillende betalingsmogelijkheden heeft:

www.corendon.nl/mijnboeking

U kunt uw betaling voldoen via:

  • Visacard
  • Mastercard
  • Ideal
  • American Express

Daarnaast kunt u de betaling van de reissom onder vermelding van de naam van de hoofdboeker en uw reserveringsnummer overschrijven naar onderstaand adres.

Gewijzigd per 8 april 2013:
t.a.v. Corendon International Travel BV
IBAN: NL27RABO0312971621
BIC/SWIFT: RABONL2U

Deze accommodatie bewaren

Om deze accommodatie te bewaren daren we u aan om in te loggen. U kunt deze dan altijd makkelijk terugvinden in uw account.

Inloggen Bewaren zonder inloggen